FAQ

Jesteś tutaj:

ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ
ZADAWANE PYTANIA

Nie wiesz jak uruchomić kamerę YI? Interesuje Cię jakaś opcja, a nie wiesz do czego służy? A może masz trudności z właściwą konfiguracją swojego urządzenia YI? Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i rozwiązania najbardziej powszechnych problemów!

Kamery samochodowe YI Mini Dash, YI Dash, YI Ultra Dash

Informacje ogólne

Jak mogę się skontaktować z obsługą klienta?

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu przez naszą infolinię bądź mailowo:

Skąd mogę pobrać aplikację do kamery z serii YI Dash?

Aplikacja YI DASH jest darmowa i dostępna do pobrania w sklepie App Store (iOS) dla urządzeń Apple oraz w sklepie Google Play (Android).

Czy jest dostępna instrukcja obsługi w języku polskim?

Tak, instrukcje obsługi w języku polskim są dostępne do pobrania na naszej stronie – http://yi.pl/do-pobrania/

Aktualizacja oprogramowania

Jak zaktualizować kamerę YI DASH, skąd mogę pobrać oprogramowanie?

  1. Aktualizację kamery można wykonać z poziomu aplikacji na smartfona – telefon automatycznie pobierze odpowiednie oprogramowanie i zainstaluje je na Twojej kamerze.
  2. Bądź wykonać ją samodzielnie.

Tutaj znajdziesz aktualizacje oprogramowania do pobrania:

          Numer seryjnyFirmware.bin
CA21L, CA21Bfirmware.bin
CA21Wfirmware.bin
CA18Lfirmware.bin
CABAAfirmware.bin
CA31Afirmware.bin

 

UWAGA: Podczas aktualizacji kamera musi być stale podłączona do źródła prądu, aż do momentu zakończenia procesu. Odłączenie kamery od źródła prądu może skutkować trwałym uszkodzeniem oprogramowania.

Wymagania sprzętowe
Karta pamięci MicroSD o klasie 10 i odczycie danych na poziomie min. 80MB/s

Jeśli Twoja kamera uruchamia się normalnie:

  1. Ściągnij odpowiedni dla Twojej kamery plik firmware.bin, oraz skopiuj go na spełniającą wymagania i sformatowaną kartę microSD.
  2. Włóż uprzednio przygotowaną kartę do kamery.
  3. Podłącz kamerę do zasilania i włącz ją.
  4. Na ekranie kamery powinno pojawić się okienko o aktualizacji
  5. Naciśnij czwarty guzik (power and setting) aby rozpocząć aktualizację.

UWAGA: Nigdy nie odłączaj kamery od zasilania podczas procesu aktualizacji.

Połączenie z aplikacją YI Dash

Nie mogę połączyć kamery Yi Dash z aplikacją.

  • Upewnij się, że Twój smartfon jest połączony do utworzonej przez kamerę sieci WiFi (sieć powinna wyglądać tak YiCarCam_XXXXXX). Domyślne hasło do hotspota to 1234567890.
  • Bluetooth Twojego telefonu, bądź inne urządzenia bluetooth mogą zakłócić połączenie Wifi z kamerą. Zalecane jest wyłączenie wszystkich urządzeń bluetooth na czas połączenia się z wideorejestratorem.
  • Wyłącz i włącz funkcje WiFi w Twoim telefonie, jeśli nie pomoże zresetuj telefon.
  • Wyjdź z aplikacji i wyłącz jej działanie w tle, po chwili włącz ponownie aplikacje.

Jeżeli powyższe informacje ni pomogły Ci naprawić problemu, skontaktuj się ze wsparciem technicznym telefonicznie, bądź mailowo.

Po połączeniu z kamerą, logo WiFi nie wyświetla się na ekranie telefonu.

Jeśli używasz urządzenia z systemem iOS (np: iphone, ipad), logo wifi nie będzie się pokazywało na ekranie, ponieważ hotspot utworzony przez kamerę nie ma dostępu do internetu, a telefon zacznie korzystać z danych komórkowych do korzystania z internetu.

Kiedy kamera jest połączona z aplikacją, co się stanie kiedy usunę nagrania z folderu “Emergency” i “Trip”?

Wyżej wymienione foldery, to twoje nagrania znajdujące się na karcie pamięci w kamerze. Jeśli je usuniesz nagrania zostaną wymazane z karty pamięci.

Pamiętaj, zanim usuniesz pliki zawsze upewnij się, że zrobiłeś kopie zapasową ważnych dla Ciebie nagrań.

Po połączeniu wideorejestratora YI dash z telefonem, wszystkie przyciski funkcyjne przestają działać.

Kiedy kamera jest połączona z aplikacją, wszystkie operacje i ustawienia muszą być dokonywane z poziomu apki, poza kontrolą zasilania i nagrywaniem awaryjnym.

Jaka jest częstotliwość połączenia WiFi pomiędzy kamerą, a telefonem?

Wideorejestrator Yi Dash posiada 2.4GHZ moduł WiFi.

Czy mogę połączyć się z kamerą Yi Dash, dwoma telefonami w tym samym czasie?

Nie, jedna kamera może obsługiwać połączenie z jednym telefonem naraz.

Czy oglądanie na żywo obrazu z kamery w aplikacji, bądź pobieranie filmów z kamery będzie zużywało mój pakiet internetu mobilnego?

Nie. Hotspot Wi-Fi wytworzony przez kamerę jest połączeniem lokalnym, które łączy urządzenia poprzez chronioną sieć P2P (peer-to-peer) i nie zużyje danych mobilnych 2G, 3G czy też 4G.

Czy mój smartfon musi być włączony kiedy używam wideorejestratora Yi Dash?

Nie, wszystkie nagrania wideo i zdjęcia będą przechowywane na karcie MicroSD. Nie ma potrzeby do włączania aplikacji za każdym razem, zawsze można pobrać wszystkie bądź wybrane nagrania pod koniec dnia.

Prędkość połączenia powolna, gdy oglądam lub ściągam nagrania wideo z Yi Dash.

  • Sprawdź, czy w pobliżu nie ma innych sieci wifi które mogą zakłócać aktualne połączenie.
  • Aby aplikacja działała poprawnie zalecane jest aby zarówno kamera jak i aplikacja były zaktualizowane do najnowszej wersji.

Jakie systemy operacyjne są wspierane przez aplikacje YI smart Dashcam?

Dedykowana aplikacja YI smart Dashcam wspiera:

  • iOS 8.0 i nowsze
  • Android 4.1 i nowsze

Nagrywanie wideo

Czy jest możliwe, aby kamera zapisała nagranie awaryjne jedno po drugim?

Nie, wideorejestrator potrzebuje chwili czasu, aby zapisać pierwsze nagranie awaryjne i zabezpieczyć je przed przypadkowym usunięciem. Nowe nagranie awaryjne można rozpocząć od razu po zakończeniu procesu zapisu i zabezpieczenia pierwszego klipu.

Dlaczego nagrania w nocy są rozmazane?

Sprawdź, czy obiektyw kamery jest czysty.

Dlaczego pliki wideo są w formacie MPEG-4? Mogę wybrać jakiś inny format wideo?

MP4 to standardowy format plików wideo na świecie. Jest to zaawansowana technologia kodowania i może być dekodowana przez większość odtwarzaczy wideo, dlatego nasza kamera wykorzystuje ten format, aby być przystępna i prosta w obsłudze dla każdego

Czy kamery z serii Yi Dash nagrywają w pętli?

Tak, nasze wideorejestratory nagrywają w pętli.

Dlaczego obraz z kamery jest zamazany?

Upewnij się, że obiektyw kamery jest czysty, a folia ochronna zdjęta. Jeżeli obraz wciąż jest zamazany upewnij się, że szyba twojego samochodu jest czysta i ona ani inne obiekty nie powodują refleksów świetlnych skierowanych w kamerę. (Takie refleksy skierowane prosto w obiektyw kamery mogą spowodować pasy światła na nagranym materiale.)

Jeżeli powyższe informacje nie pomogły Ci w rozwiązaniu problemu, skontaktuj się z obsługą klienta.

Co mogę zrobić, jeżeli brakuje niektórych nagrań?

  • Podczas oglądania nagrań z poziomu aplikacji, bądź podczas zmiany ustawień na wideorejestratorze, Yi Dash nie będzie nagrywał materiału. Co za tym idzie nie będzie nagrań wideo z czasu w którym były wykonywane wyżej wymienione operacje.
  • Kamera nie będzie nagrywać, kiedy system jest wstrzymany bądź wyłączony. Upewnij się czy kamera pracuje normalnie poprzez sprawdzenie statusu ładowania.
  • Upewnij się, czy twoja karta pamięci spełnia wymagania kamery.
  • Jeżeli kamera nie została zakłócona przez wyżej wspomniane modyfikacje manualne. Powinna się włączyć i zacząć nagrywać jak tylko zostanie podłączona do źródła zasilania.

Dlaczego na nagranym materiale są widoczne poziome pasy światła?

Najprawdopodobniej jest to spowodowane nagrywaniem filmów w standardzie PAL. Kiedy nagrywasz w ostrym świetle zalecamy korzystanie ze standardu NTSC. Aby przełączać pomiędzy standardami otwórz aplikację przejdź do Settings > Video standard.

Dlaczego moje nagrania wyglądają brzydko?

  • Należy pamiętać, że nagrania oglądane na ekranie wideorejestratora, są poddane kompresji, a wyświetlacz kamery ma charakter czysto poglądowy. Aby zobaczyć nagranie docelowej rozdzielczości sugerujemy oglądanie z poziomu aplikacji, lub na komputerze PC.
  • Należy pamiętać, że wpływ na jakość nagrania może mieć również zabrudzenie przedniej szyby, bądź obiektywu kamery.
  • Dystans obiektów od kamery, prędkość z jaką jedziemy, różne tryby nagrywania (FPS) , warunki pogodowe i jakość oświetlenia. To wszystkie zmienne mogą wpłynąć na jakość naszego nagrania.

W jakiej rozdzielczości nagrywa: Yi dash / Yi Mini Dash / Yi Ultra Dash? Jaka jest najwyższa rozdzielczość nagrywania?

Rozdzielczość \ ModelYI DashYI Mini dashYI Ultra Dash
1280×720 30fps
1920×1080 30fps
1920×1080 60fpsX
2304×1296 30fpsXX
2560×1440 30fpsXX
2592×1520 30fpsXX

Karta pamięci MicroSD

Co powinienem zrobić kiedy widzę komunikat “please format the MicroSD card” ?

Przy pierwszym włożeniu karty MicroSD do wideorejestratora, karta pamięci musi zostać sformatowana. Proces formatowania zadba o to aby system zapisu plików był optymalny dla kamery.

Dlaczego kamera się wyłącza kiedy wkładam kartę pamięci?

Yi Dash Oraz Yi Mini Dash nie wspierają technologii tzw. hotswap, prosimy wkładać i wyciągać kartę pamięci z kamer kiedy są one wyłączone.

W jakim formacie kamera Yi Dash zapisuje pliki na karcie MicroSD?

To powinien być format FAT32, a rozmiar jednostki alokacyjnej 64KB.

Jaki rodzaj karty pamięci jest wspierany przez kamer z serii Yi Dash?

Do nagrań w jakości FullHD zalecamy markowe karty klasy “Class10” o prędkości odczytu danych na poziomie 80MS/s.

Jaki jest maxymalny rozmiar karty pamięci do kamer z serii Yi Dash?

Do naszych kamer Yi Dash, Yi Mini Dash oraz Yi Ultra Dash zalecamy karty o maksymalnej pojemności 64GB.

Czy kamera nadpisuje nagrania automatycznie, kiedy karta pamięci jest pełna?

Tak, kiedy zapełni się nasza karta pamięci kamera zacznie nadpisywać najstarsze nagrania nowymi.

Czy wideorejestrator posiada wbudowaną pamięć? Czy w skład zestawu wchodzi karta pamięci?

Nie, nasze wideorejestratory nie posiadają wbudowanej pamięci, kamerę trzeba wyposażyć w kartę pamięci.

Model YI Ultra Dash jest sprzedawany w zestawie z wysokiej klasy kartą pamięci o pojemności 16GB.

Źródło zasilania

Dlaczego kiedy zgaszę silnik i wyciągnąć kluczyki, moja wideorejestrator dalej pracuje?

W niektórych samochodach gniazdo zapalniczki jest podłączone na stałe, a wyciągnięcie kluczyka nie powoduje odcięcia źródła prądu. W takich wypadkach zalecane jest wyciąganie ładowarki z gniazdka zapalniczki, aby uniknąć rozładowania akumulatora.

Czy mogę użyć powerbanka jako źródło zasilania kamery?

Tak, możemy zastąpić stałe źródło prądu powerbankiem.

Jaka jest pojemności wbudowanych baterii w kamerach z serii Yi Dash?

  • YI Dash – 240mAh
  • YI Mini Dash – 280mAh
  • YI Ultra Dash – 400mAh

Czy kamera będzie wciąż nagrywać po zgaszeniu silnika?

Tak, po odłączeniu zasilania, kamera będzie wciąż nagrywać przez około 10 sekund, po czym się wyłączy.

Jaka jest maksymalna temperatura w jakim można korzystać z kamery?

Zakres temperatur w zaleca się użytkowanie kamery to od -10°C do 60°C.

Montaż

Dlaczego plastikowa obudowa kamery się nagrzewa, gdy kamera pracuje?

Kiedy kamera pracuje, części elektroniczne generują ciepło które może ogrzać obudowę. Jednakże kamera została tak zaprojektowana, aby bardzo efektywnie odprowadzać ciepło ze środka obudowy na zewnątrz i chronić elektronikę przed nadmiernym przegrzaniem.

Czy istnieją modele aut do których nie można zamontować waszego wideorejestratora?

Nie, kamerę można zamontować w każdym aucie. A samoprzylepny uchwyt pozwala wybrać dogodne miejsce instalacji wideorejestratora.

W moim regionie temperatura często spada poniżej -10 stopni, czy to znaczy że moja kamera przestanie działać?

W normalnych okolicznościach, temperatura w samochodzie zawsze będzie wyższa niż na zewnątrz. Poza tym najniższa temperatura pracy urządzenia konkurencyjnych produktów zazwyczaj wynosi 0*C.

Jak długi jest kabel ładowania?

Kabel ładowania ma 3,5m. To wystarczająco, aby ukryć kabel pod obiciami tapicerki.

Czy mogę używać kabla usb od innych urządzeń?

Zalecamy używanie oryginalnego kabla dołączonego do zestawu.

Inne pytania

Co robić kiedy Yi Dash się nie włącza?

Jest kilka prawdopodobnych przyczyn takiego zachowania kamery:

  • Bateria w kamerze jest krytycznie rozładowana, podłącz do źródła zasilania. Poczekaj minimum 30 minut i sprawdź czy kamera się włączy.
  • Akcesoria do ładowania uległy zniszczeniu, podłącz kamerę do innego kabla/ładowarki i sprawdź czy się włączy.
  • Błąd oprogramowania.

Jak mogę włączyć diody podczerwieni do nagrywania w nocy?

Dzięki światłoczułym obiektywom, wideorejestratory z serii Yi Dash nie potrzebują podczerwieni, by nagrywać wyraźne filmy w nocy. Każde lekkie światło, nawet takie jak światło gwiazd na niebie, wystarczy, aby aparat działał normalnie.

Czy mogę wyłączyć hotspot Wi-Fi w moim Yi Dash?

Tak, wszystkie nasze wideorejestratory mają w menu ustawień możliwość wł/wył Wi-Fi.

Czy Yi Dash posiada funkcję asystenta parkowania, bądź funkcję nadzoru parkingowego?

Na razie nasze kamery nie posiadają wymienionych systemów, ale dołożymy wszelkich starań, aby wprowadzić takie usprawnienia do naszych urządzeń.

Kamery sportowe YI Lite, YI 4K, YI4K+

Informacje ogólne

Jak mogę się skontaktować z obsługą klienta?

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu przez naszą infolinię bądź mailowo.

Jakie są główne cechy kamer sportowych YI Action?

Lite4K 4K+
Procesor Hi 3556v100Ambrella A9ES75Ambrella H12
MatrycaSony CMOS BSISony IMX337Sony IMX377
max. rozdzielczość4K/20fps4K/30fps4K/60fps
EIS – stabilizacja max. 1440p/30fpsmax. 2,7K/60fpsmax. 4K/30fps
Rodzaj gniazda usbmicroUSBmicroUSBUSB-C
Wyświetlacz2”2,2”2,2”

Gdzie mogę znaleźć instrukcję obsługi po polsku?

Instrukcja obsługi w języku polskim można pobrać z naszej strony internetowej http://yi.pl/do-pobrania/, na pozostałe pytania znajdziesz odpowiedzi w niniejszym FAQ.

Skąd mogę pobrać aplikacje YI Action?

Aplikacje YI Action (do kamer YI Action 2K, Lite, 4K oraz 4K+) można pobrać na smartfony z systemem Android ze Sklepu Play lub na iPhone iOS z App Store.

Jakie są wymagania sprzętowe do instalacji aplikacji YI Action?

  1. Telefony z Androidem 4.1 lub nowszym
  2. iPhone z iOS 7 lub nowszym

Skąd mogę pobrać najnowsze oprogramowanie?

Najnowsze oprogramowanie do kamer znajdziesz na http://yi.pl/aktualizacje/

Jaki jest zakres temperatur w jakich może pracować kamera?

Zakres temperatur wynosi 0 ° C ~ 45 ° C. W przypadku pracy w niskich temperaturach przez pewien czas kamera nagrzeje się, aby utrzymać optymalną do działania temperaturę, co będzie skutkowało szybszym wyczerpaniem baterii.

Popularne pytania

Jaką kartę pamięci MicroSD wybrać do kamer YI Action?

Aby nasze nagrania osiągnęły najwyższą jakość zalecamy używanie kart 16-128GB UHS o klasie szybkości minimum U3. w zestawieniu prezentujemy przykładowe karty, z własnego doświadczenia polecamy jednak karty firmy SanDisk – http://yi.pl/akcesoria-do-kamer/karty-pamieci/

Jak mogę przywrócić ustawienia fabryczne kamery YI Lite, 4K, 4K+?

Przywrócenie ustawień fabrycznych w kamerach Yi Lite , 4K i 4K+ możemy wykonać na dwa sposoby:

  1. Z poziomu ustawień kamery. Wybierz Settings > Camera reset > Settings reset.
  2. Z poziomu aplikacji, kiedy kamera jest podłączona wybierz Settings > Restore.

Jak zaktualizować oprogramowanie kamery?

Aktualizację kamery można wykonać z poziomu aplikacji na smartfona – telefon automatycznie pobierze odpowiednie oprogramowanie i zainstaluje je na Twojej kamerze.

UWAGA: Podczas aktualizacji kamera musi być stale podłączona do źródła prądu, aż do momentu zakończenia procesu. Odłączenie kamery od źródła prądu może skutkować trwałym uszkodzeniem oprogramowania.

Bądź wykonać ją samodzielnie.

Tutaj znajdziesz aktualizacje oprogramowania do pobrania – http://yi.pl/aktualizacje/

Wymagania sprzętowe
Karta pamięci MicroSD o klasie 10 i odczycie danych na poziomie min. 80MB/s

Jeśli Twoja kamera uruchamia się normalnie:

  1. Ściągnij odpowiedni dla Twojej kamery plik firmware.bin, oraz skopiuj go na spełniającą wymagania i sformatowaną kartę microSD.
  2. Włóż uprzednio przygotowaną kartę do kamery.
  3. Podłącz kamerę do zasilania i włącz ją.
  4. Na ekranie kamery powinno pojawić się okienko o aktualizacji

UWAGA: Nigdy nie odłączaj kamery od zasilania podczas procesu aktualizacji.

Dlaczego plik “firmware.bin” jest wgrany na kartę, a kamera się nie aktualizuje?

Sformatuj kartę, wgraj plik firmware.bin ponownie i spróbuj jeszcze raz. W przypadku kamer YI Lite nazwa pliku powinna pozostać taka, jaka była podczas pobierania.

Dlaczego kiedy odtwarzam nagrania, są słyszalne trzaski, bądź nagrany dźwięk niewyraźny bądź zniekształcony?

  1. Sprawdź, czy opcja Mikrofon zewnętrzny aparatu jest wyłączona podczas nagrywania. Możesz dotknąć ikony „External Microphone” w menu ustawień systemu, gdy akcesorium mikrofonu zewnętrznego łączy się z aparatem.
  2. Przejdź do menu kamery i wyłącz opcję WIFI.
  3. Przejdź do menu kamery > Sound Effect >, a następnie włącz tryb Wind.
  4. Jeżeli kamera znajduje się w obudowie wodoodpornej, dźwięk może być zniekształcony i nieczysty.

Połączenie z aplikacją

Jak połączyć kamerę YI z aplikacją?

  1. Włącz kamerę i przesuń palcem w dół, aby otworzyć menu skrótów,, następnie naciśnij ikonkę Wi-Fi, aby je włączyć.
  2. Otwórz aplikację – wejdź w menu połączeń, a następnie naciśnij Connect
  3. Z poziomu ustawień Twojego telefonu, połącz się z siecią Wi-Fi utworzoną przez kamerę.
    – Domyślna nazwa kamery – YDXJ_NUMERSERYJNY
    – Domyślne hasło Wi-FI – 1234567890
  4. Wróć do aplikacji Yi Action

Jak mogę zmienić nazwę Wi-Fi kamery i hasło?

Aby zmienić nazwę lub hasło sieci Wi-Fi postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej:

  • Upewnij się, że kamera jest połączona z aplikacją.
  • Wybierz przycisk “settings” w prawym górnym rogu.
  • Naciśnij “Wi-Fi settings” i zmień nazwę swojego konta i hasło.

Dlaczego nie mogę się podłączyć z Wi-Fi?

  • Proszę ściągnij aplikację YI Action.
  • Upewnij się, czy w kamerze jest włączone Wi-Fi.
  • Sprawdź czy aplikacja nie jest połączona z inną siecią Wi-Fi.
  • Upewnij się, że wpisane hasło jest poprawne.
  • Sprawdź czy dystans pomiędzy urządzeniami nie przekracza 50 m.
  • Jeżeli w pobliżu jest wiele różnych sieci Wi-Fi może to powodować zakłócenia, jeżeli to możliwe zmień miejsce parowania.
  • Gdy powyższe kroki zostaną wykonane i poprawione, zamknij aplikację i uruchom ponownie kamerę. Włącz ponownie Wi-Fi kamery, otwórz aplikację i spróbuj połączyć się ponownie.

Kiedy powyższe kroki nie pomogą, przywróć ustawienia fabryczne kamery i spróbuj ponownie.

Dlaczego mój smartfon nie widzi sieci Wi-Fi utworzonej przez kamerę?

Jeżeli Twój telefon nie wykrywa Wi-Fi kamery, postępuj zgodnie z instrukcjami poniżej:

  • Sprawdź, czy Wi-Fi aparatu jest włączone. Po włączeniu aparatu dotknij ekranu i otwórz menu skrótów, aby sprawdzić, czy opcja WiFi jest włączona.
  • Na tylnym ekranie stuknij „Settings” – „System Settings” – „WiFi” – „WiFi Information” i sprawdź nazwę Wi-Fi. Następnie wyszukaj hotspot Wi-Fi o tej nazwie
  • Sprawdź, czy Twój telefon komórkowy obsługuje 5G. Domyślną obsługą Wi-Fi kamer sportowych YI jest 5G.

Czy mogę połączyć kilka kamer do aplikacji YI Action?

Nie, aplikacja pracuje tylko z jedną kamerą jednocześnie.

Jakie jest domyślne hasło i nazwa do sieci Wi-Fi?

  • Domyślna nazwa kamery – YDXJ_NUMERSERYJNY
  • Domyślne hasło Wi-FI – 1234567890

Jaki jest zasięg sieci Wi-Fi utworzonej przez kamerę z serii YI Action?

Istnieje wiele czynników środowiskowych, które mogą zmniejszyć maksymalny zasięg. Biorąc pod uwagę idealne warunki otoczenia aplikacja może sterować kamerą z odległości do 50 metrów za pomocą Wi-Fi 5G.

Jaka jest prędkość transmisji danych?

Prędkość transmisji danych wynosi 30Mb/s.

Opcje i funkcje kamery

Jakie tryby fotografowania i filmowania posiada moja kamera i na co pozwalają poszczególne tryby?

Podane poniżej informacje tyczą się kamery 4k+, inne modele naszych kamer tj: Yi Lite, 2k, 4k, również posiadają poniższe opcje jednak w poszczególnych trybach osiągają niższe rozdzielczości.

Nagrywanie wideo:

JakośćKlatki na sekunde – FPSPole widzenia(FOV)Rozdzielczosć
4K60,50,30,25Wide3840×2160
4K Ultra30,25Ultra Wide3840×2160
4K HD30,25Wide4000×3000
2.7K(16:9)60,50,30,25Wide\Medium2704×1520
2.7K Ultra30,25Ultra Wide2704×1520
2.7K(4:3)30,25Wide\Medium2704×2032
1440p60,50,30,25Wide1920×1440
1080p120,100,60,50,30,25Wide\Medium\Narrow1920×1080
1080p Ultra90,60,50,30,25Ultra Wide1920×1080
960p120,100,60,50Wide\Medium1280×960
720p240,200Wide1280×720
720p Ultra120,100,60,50Ultra Wide1280×720
480p240,200Wide848×480

Timelapse:

  • Wspierane rozdzielczości: 4K(16:9) fps:30/25  2.7K(4:3) fps:30/25
  • Interwały czasowe: 0.5s, 1s, 2s, 5s, 10s, 30s, 60s

Loop – nagrywanie wideo w pętli:

  • Dł nagrań 5 min, 20 min, 60 min, 120 min, max

Video + Photo – Nagrywaj filmy i rób time lapse w tym samym czasie:

  • wspierane rozdzielczości : 1080p fps:60/50/30/25 1440p fps:30/25 2.7K(4:3) fps:30/25
  • Interwały : 5s, 10s, 30s, 60s

Slow Motion – nagraj wideo o wysokiej szybkości klatek i odtwarzaj je z niską szybkością klatek, aby stworzyć film w zwolnionym tempie.

  • 720p fps:60/120/240
  • Rate:2x 4x 8x

Photo – Zrób pojedyncze zdjęcie

Rozdzielczość zdjęciaPole widzenia (FOV)
12MPUltra Wide4000×3000
8MPUltra Wide3840×2160
7MP WUltra Wide3008×2256
7MP MMedium3008×2256
5MPMedium2560×1920

 

Timelapse Photo – robi serię zdjęć w odstępach czasowych.

  • Interwały:0.5s, 1s, 2s, 5s, 10s, 30s, 60s

Timer – samowyzwalacz

  • 3s, 5s, 10s, 15s,

Burst – seria zdjęć

  • częstotliwość (zdjęć na sekundę) : 3p/s, 5p/s, 10p/s, 10p/2s, 10p/3s, 30p/s, 30p/2s, 30p/3s, 30p/6s

Czy mogę robić zdjęcia podczas nagrywania wideo?

  1. Użyj trybu Video + Photo
  2. Użyj aplikacji do kontroli kamery, podczas kręcenia filmu naciśnij przycisk aparatu, aby zrobić zdjęcie.

Dlaczego nie mogę robić zdjęć i nagrywać filmów?

Może być parę przyczyn:

  • Sprawdź, czy w kamerze znajduje się karta pamięci.
  • Sprawdź, czy masz wystarczającą ilość wolnego miejsca na karcie mircoSD.
  • Upewnij się, że karta pamięci ma odpowiedni format plików (FAT32)

Dlaczego kiedy robię zdjęcia w słabym świetle, czas reakcji kamery jest wolny?

Podczas robienia zdjęć w nocy lub przy słabym oświetleniu włącz opcję Auto Low Light. Kamera wymaga więcej czasu na ustawienie ekspozycji, więc proces jest nieco dłuższy.

Dlaczego mój ekran dotykowy nie reaguje?

  • Upewnij się że tryb In Housing mode jest wyłączony.
  • Jeżeli twój ekran wciąż nie reaguje na dotyk, zresetuj kamerę poprzez wyciągnięcie baterii.

Czym jest “In Housing Mode” i jak go używać?

Jest funkcja kamery pozwalająca użytkownikowi na korzystanie z kamery, kiedy jest ona w obudowie wodoodpornej. Wszelkie operacje są wykonywane za pomocą przytrzymań i naciśnięć przycisku migawki.

Czym są funkcje kamer: YI Action Lite, 4K, 4K+: Aperture, shutter speed, metering mode, ISO, white balance, i EV?

  • Metering – pomiar ostrości
  • Video Quality – jakość wideo
  • WB – White Balance – balans bieli
  • ISO – iso
  • EV – ekspozycja
  • EIS – elektroniczna stabilizacja obrazu

Czym jest EiS, jakie rozdzielczości wspiera elektroniczna stabilizacja obrazu?

Elektroniczna stabilizacja obrazu (EIS) pomaga w utrzymaniu wyraźnego i stabilnego nagrania w sytuacjach, gdy aparat jest narażony na uderzenia i wstrząsy.

Wspierane rozdzielczości:

  • YI 4K+: 4K fps:30\25\24 2.7K(16:9) fps:60\50\30\25 1080p fps:60/50/30/25 960p fps:60/50
  • YI 4K: 2.7K(16:9) fps:60\50\30\25 1080p fps:60\50\30\25 960p fps:60\50
  • YI Lite: 1080p fps:60/50/30/25 1440p fps:30/25

Jak działa funkcja Auto Low Light?

Auto Low Light: tryb słabego oświetlenia, automatycznie dostosuje ustawienia do warunków oświetlenia, aby uzyskać najlepszą wydajność przy słabym oświetleniu. Nawet jeśli poruszasz się pomiędzy jasnymi i ciemnymi środowiskami, nie musisz ręcznie dostosowywać ustawień aparatu.

Czy funkcja AV OUT jest wspierana?

Tak, nasze kamery posiadają w/w funkcję, aby ją włączyć:
Settings -> System Settings -> Advanced Settings -> AV OUT

Dlaczego na nagraniu nie ma znacznika godziny i daty?

Znacznik czasu nie jest obsługiwany podczas fotografowania HFR (120 fps i więcej), time lapsów i slow motion.

Dlaczego moje nagranie zostało podzielone na parę plików?

  1. Jeśli pętla jest włączona, filmy będą dzielonet. Po zapełnieniu karty SD Kamera automatycznie usunie najwcześniejszy plik.
  2. Jeśli pętla jest wyłączona, filmy będą dzielone co 2 GB.
  3. Karta SD o niskiej wydajności również może powodować podzielenie plików. Zdecydowanie zalecamy używanie jednej z sugerowanych kart SD.
  4. Pojedynczy plik wideo nie może przekraczać 4 GB. Jeśli wideo przekracza 4 GB, kamera automatycznie wygeneruje kolejne klipy wideo podczas nagrywania.

Podgląd z kamery jest za jasny, bądź kompletnie biały?

Sprawdź ustawienia migawki / ISO / EV. Ręczne ustawienie tych wartości wpłynie na ekspozycję końcowego obrazu. Jeśli problem będzie nadal występował, przywróć kamerę do ustawień fabrycznych.

W trakcie nagrywania wyświetlacz, wygasił się ale dioda dalej miga.

Sprawdź opcję automatycznej blokady ekranu. Jeśli opcja automatycznej blokady ekranu jest włączona, a Kamera nie wykrywa interakcji po określonym czasie, ekran zostanie zablokowany, ale wideo nadal będzie nagrywane. Dotknij ekranu, aby odblokować i kontynuować oglądanie nagrywanego wideo.

Czy kamera posiada tryb RAW?

Tak, kamera posiada tryb RAW.

Co oznacza Ultra przy rozdzielczości?

Ultra przy rozdzielczości tyczy się FoV (pole widzenia). Po włączeniu tej opcji kamera będzie miała szerszy kąt widzenia.

Jaki jest maksymalny rozmiar zdjęcia do drukowania, bez efektu rybiego oka?

  • YI Lite – 16 milionów pikseli co daje 4608×3456
  • YI 4K – 12 milionów pikseli co daje 4000×3000
  • YI 4K+ – 12 milionów pikseli co daje 4000×3000

Nagrywanie i zdjęcia

Dlaczego zdjęcia i filmy są zniekształcone przy marginesach?

Kamery sportowe YI korzystają z szerokokątnych obiektywów, co skutkuje zakrzywieniem obrazu, tzw. efekt rybiego oka.
Można wyłączyć tę opcję, aby to zrobić wejdź Settings -> System Settings -> Lens Distortion Correction.

Dlaczego na karcie znajdują się pliki .SEC?

Pliki .SEC mają znacznie niższą szybkość transmisji, co pozwala na szybki podgląd filmów w aplikacji.

Czy mogę edytować nagrania i zdjęcia w aplikacji?

  1. Otwórz aplikację i wejdź w Album
  2. Edytor zdjęć
  3. Edytor filmów

Jak udostępnić moje nagrania i filmy?

Otwórz AppAlbumPhoto Sharing.

Gdy odtwarzam moje filmy na komputerze, dźwięk czasami jest opóźniony lub nie ma go wcale. Co się dzieje?

Używanie wysokiej rozdzielczości i częstotliwości klatek do nagrywania filmów, takich jak 4K / 60fps, może spowodować błędy odtwarzania podczas oglądania na komputerze lub telewizorze. Do odtwarzania wideo może być potrzebny komputer o wyższej wydajności. Lub spróbuj pobrać odtwarzacz wideo innej firmy z bardziej zaawansowanym dekoderem.

Jakie są nazwy plików zarejestrowanych przez kamerę?

TrybNazwa plikuUwagi
PhotoYDXJ0001.JPG
BurstC0010002.JPGSame group
C0010003.JPG
C0010004.JPG
Time Lapse PhotoY0020005.JPGSame group
Y0020006.JPG
Y0020007.JPG
Video(Over 4G actually over 3.67G)YDXJ0008.MP4First file
YN010008.MP4Segmented
YN020008.MP4Segmented
Time Lapse VideoYDTL0009.MP4First file
YT010009.MP4Segmented
Loop (Normal video recording)L0050010.MP4Same group
L0050011.MP4
Video + Photo (Normal video recording, time lapse photos)YPXJ0012.MP4First file
YP010012.MP4Segmented
Slow MotionYSXJ0013.MP4First file
YS010013.MP4Segmented
Capture during video recording (App capture / Video + Photo mode photos)T0030014.JPGSame group (video captured in single execution)

Jaki jest BitRate dla poszczególnych rozdzielczości?

RozdzielczośćBit Rate(Mbit/s)
S-FineFine(Default)Normal
4K P603510060
4K P30100 60 45
4K Ultra P301006045
4K HD P30 120 75 60
2.7K(16:9) P60756045
2.7K(16:9) P30 604524
2.7K Ultra P3075 60 45
2.7K(4:3) P307560 45
1440p P60756045
1440p P30604524
1080p P120756045
1080p Ultra P90756045
1080p P60604524
1080p Ultra P60604524
1080p P30604524
1080p Ultra P30604524
960p P120604524
960p P60604524
720p P240756045
720p Ultra P120604524
720p Ultra P60604524
480p P240604524

Bateria i ładowanie

Dlaczego kamera robi się ciepła podczas ładowania?

Upewnij się, czy kamera nie jest włączona podczas ładowania.

Jaka jest specyfikacja baterii i wymogi ładowania?

Bateria litowo-polimerowa 1400/1430 mAh (minimum / standard), 5.39 / 5.51Wh (minimum / standard).
Wymagania dotyczące ładowania: Prąd wejściowy 1A Napięcie wyjściowe 5V

Czy mogę używać kamery podczas ładowania?

Tak można jednocześnie ładować i używać kamery.

Czy mogę wyciągnąć baterie podłączyć kamerę do źródła zasilania i kontynuować używanie?

Możesz podłączyć kamerę bezpośrednio do źródła zasilania bez uszkodzeń.

Jak długo bateria ładuje się do pełna?

90 minut ciągłego ładowania całkowicie naładuje akumulator. Po całkowitym naładowaniu baterii wskaźnik baterii automatycznie się wyłączy.

Jak długo mogę używać kamery na jednej baterii?

Rozdzielczość nagrywaniaWi-Fi i LCD wyłączone Wi-Fi włączone, LCD wyłączony, aplikacja połączona
4K 30fps120 min100 min
4K Ultra 30fps109 min91 min
2.5K 30fps138 min132 min
1080p 120fps120 min103 min
1080p Ultra 120fps120 min108 min
1080p 60fps120 min108 min
1080p Ultra 60fps156 min136 min
960p 120fps148 min125 min
720p 240fps134 min109 min
720p Ultra 120fps138 min124 min

Włączanie i wyłączanie

Co oznacza dioda ( LED ) statusu?

Dioda LED sygnalizuje status kamery:

  • Czerwona świeci się, gdy kamera jest włączona. Jeśli kamera zostanie pomyślnie włączona, czerwone światło zgaśnie, jeśli nie, czerwone światło pozostaje włączone.
  • Jeśli lampka miga na niebiesko trzy razy podczas włączania, oznacza to, że kamera weszła w tryb aktualizacji oprogramowania sprzętowego. Jeśli karta SD ma aktualizację oprogramowania układowego, niebieskie światło miga. Jeśli karta SD nie ma aktualizacji oprogramowania układowego, dioda LED świeci stałym niebieskim światłem, czekając na włożenie aktualizacji na kartę SD.
  • Jeśli dioda LED jest wyłączona lub sieci na fioletowo po włączeniu zasilania, oznacza to, że BLT nie uruchomił się prawidłowo. Może to być spowodowane sprzętem, baterią lub utratą BLT.

Dlaczego moja kamera się sama wyłącza?

  1. Sprawdź stan naładowania baterii
  2. Upewnij się, czy kamera ma włączony automatyczne wyłączenie.
    Settings -> Auto Power Off

Oszczędzanie energii, czyli funkcję Auto Power Off i Auto Lock Screen.

  1. Jeżeli kamera nie będzie używana przez jakiś czas, automatycznie przejdzie w tryb oszczędzania energii.
  2. Aby, włączyć automatyczne blokowanie ekranu wejdź Back Screen -> Settings -> System Settings -> Advanced Settings -> Auto-lock screen. Po automatycznym zablokowaniu urządzenie przejdzie w tryb oszczędzania energii.
  3. Aby włączyć opcję automatycznego wyłączania kamery, wejdź Back Screen -> Settings -> System Settings -> Advanced Settings -> Auto Power Off.

Opcjonalne akcesoria

Jakie są wymagania dla mikrofonu zewnętrznego? (4K+)

Aby podłączyć mikrofon zewnętrzny do kamery 4K+, należy użyć adaptera YI USB-C do 3,5 mm Jack 3-biegunowego. Należy pamiętać że nasz kamera współpracuje tylko i wyłącznie z mikrofonami z wtyczką 3 biegunową. Poniżej przygotowaliśmy kilka przykładowych mikrofonów jakie można podłączyć do kamery.

Kamery do monitoringu YI Home, YI Home 1080p, YI Home 2, YI Dome, YI Dome 1080p, YI Outdoor

Informacje ogólne

Jak mogę się skontaktować z obsługą klienta?

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu przez naszą infolinię bądź mailowo.

Czy kamera posiada baterie?

Wszystkie kamery z serii do monitoringu (Home, Dome, Outdoor), wymagają stałego połączenia ze źródłem zasilania. W skład zestawu kamer wchodzi 2 metrowy kabel Micro USB, oraz wtyczka do prądu.

Czy kamera YI Home może być używana na dworze?

Kamery z serii Home i Dome, nie są przystosowane do warunków panujących na dworze. Do monitorowania przestrzeni na zewnątrz posiadamy specjalną kamerę YI OUTDOOR z atestem IP67. Zapraszamy do zapoznania się z w/w produktem http://yi.pl/yi-outdoor-camera/

W jakich temperaturach mogą pracować kamery do monitoringu YI?

Poniższa tabela przedstawia odporność na temperatury naszych kamer.

 

Nazwa produktuYI HomeYI Home 1080pYI Home 2YI DomeYI Dome 1080pYI Outdoor
Odporność na temperaturyod -10℃ do 51℃od -10℃ do 51℃od -10℃ do 60℃od 0°C do 50°Cod 0°C do 50°Cod -20°C
do 60°C

Posiadam 5GHz sieć Wi-Fi, mogę wciąż używać kamery?

Nasze kamery do monitoringu są kompatybilna tylko z siecią o paśmie 2,4 GHz. Sieci 5 GHz nie są obsługiwane.

Większość routerów obsługuje pasmo 2,4 GHz, a duża ich część jest dwuzakresowa. Oznacza to, że ​​mają zarówno pasmo 2,4 GHz, jak i 5 GHz. Jeżeli na liście dostępnych sieci pasmo 2,4GHZ nie jest widoczne, należy je uruchomić w ustawieniach routera.

Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, skontaktuj się z dostawcą usług internetowych, w celu uzyskania pomocy w nawiązaniu połączenia z siecią pasma 2,4 GHz.

Ile kamer mogę mieć jednocześnie zsynchronizowanych z jednym kontem?

Do jednego konta może być jednocześnie podłączone do 15 kamer z serii YI HOME, DOME, OUTDOOR.

Czy są dostępne jakieś filmy instruktażowe?

Oczywiście w trosce o prostotę użytkowania naszych urządzeń przygotowaliśmy dla państwa serię filmów poglądowych i instruktażowych, które znaleźć można TUTAJ.

Pierwsze kroki z kamerą YI

Skąd mogę pobrać aplikacje YI HOME?

Aplikację można pobrać za darmo z App Store, Google Play lub na komputery z systemem Windows lub Mac OS.




Tworzenie konta YI Home.

Stwórz swoje konto Yi Home

  1. Ściągnij aplikację mobilną
  2. Otwórz aplikację i wybierz region Europe
  3. Naciśnij  New to YI
  4. Podaj swojego swój adres email
  5. I stwórz swoje 8-16 literowe hasło, które musi zawierać:
    • Co najmniej jedną dużą literę.
    • Co najmniej jedną małą literę..
    • Co najmniej jedną cyfrę.
  6. Przepisz kod z obrazka.
  7. Zaznacz, że przeczytałeś i akceptujesz warunki korzystania z usługi.

Naciśnij Sign up.

Otrzymasz wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym. Otwórz link, aby aktywować konto.

Pierwsze kroki w aplikacji YI Home.

Zanim zaczniesz:

  1. Ściągnij aplikację
  2. Załóż konto Yi Home
  3. Przed konfiguracją kamery upewnij się, że Twój telefon jest połączony do zabezpieczonej sieci 2,4GHz. (5GHZ nie jest wspierane)

Parowanie i konfiguracja kamery:

Aby skonfigurować kamerę z serii YI Home:

  1. Podłącz swoją kamerę do prądu uruchomi się automatycznie.
  2. Otwórz aplikację i zaloguj się na swoje konto.
    Tip: Pamiętaj aby ustawić region na EUROPE.
  3. Naciśnij “+” w prawym górnym rogu i wybierz swój model kamery.
  4. Jeżeli dioda statusu miga pomarańczowym światłem, a kamera wydaje komunikat “Waiting to connect”. Naciśnij zielony przycisk “I heard Waiting to connect”.
  5. Wpisz hasło do swojej sieci Wi-Fi i naciśnij “Connect to Wi-Fi
  6. Zeskanuj QR kod z ekranu swojego urządzenia. Kiedy kamera wyda komunikat “QR code saned ia successful, connecting to Wi-Fi”, naciśnij “Next
  7. Naciśnij “Save”, a potem “Start using”, aby zakończyć proces.

Zalecane ustawienia Wi-Fi.

  • Nasze kamery do monitoringu są kompatybilna tylko z siecią  o paśmie 2,4 GHz. Sieci 5 GHz nie są obsługiwane.
  • Nazwa Twojej sieci nie może zawierać znaków specjalnych bądź polskich liter.
  • Tryb szyfrowania musi być ustawiony na WPA/WPA2 lub WPA2.
  • Twoje hasło Wi-Fi musi mieć 8-20 znaków długości.

Mocowanie kamery YI Home / Dome.

Twoja kamera nie musi stać na półce, możesz ją zamocować do ściany, albo do sufitu!

Aby zamocować kamerę YI Home / YI Home 1080p należy:

  1. Wykręcić kamerę z podstawki, w ruchu przeciwnym do wskazówek zegara.
  2. Za pomocą podstawy zaznacz miejsca otworów na ścianie.
  3. W wyznaczonych miejscach wywiercić dziury i za pomocą kołków i śrub przytwierdzić podstawkę do ściany
  4. Zamontuj z powrotem głowice kamery w podstawce.

Aby zamocować kamerę YI Dome lub YI Dome 1080p należy:

  1. Przekręć i wyjmij okrągłą osłonę ze spodu kamery.
  2. Za pomocą podstawy zaznacz miejsca otworów na ścianie.
  3. W wyznaczonych miejscach wywiercić dziury i za pomocą kołków i śrub przytwierdzić podstawkę do ściany
  4. Zamontować z powrotem głowice kamery w podstawie.

Co oznaczają diody statusu na kamerze?

  • Stałe żółte światło : kamera włączona
  • Żółte migające światło : czeka na połączenie
  • Żółte stałe błyski : wymagana aktualizacja
  • Stałe niebieskie światło : kamera pracuje normalnie
  • Niebieskie migające światło : kamera procesuje
  • Niebieskie stałe błyski : transfer danych

Jak wyłączyć diodę na kamerze Yi Home?

Aby wyłączyć diodę informującą o statusie kamery trzeba wejść w opcje danej kamery poprzez naciśnięcie “” , potem naciśnij “Camera Settings”, a potem wyłącz opcję “On Status Light”.

Jakie jest zużycie prądu w waszych kamerach?

  • YI Home – 3W
  • YI Home 1080p – 3W
  • YI Dome – 4W
  • YI Dome 1080p – 4W
  • YI Home 2 – 4W
  • YI Outdoor – 4W

Czy mogę użyć mojego telefonu jako hotspot dla kamery?

Oczywiście można użyć telefonu jako hotspot Wi-Fi dla kamery, ale należy pamiętać, że ten sam telefon nie może służyć jako router i urządzenie do parowania, konfigurowania oraz obsługi kamery.

Funkcje kamery

Jak udostępnić komuś obraz z kamery?

Obraz z kamery możesz udostępnić maksymalnie pięciu innym osób. Muszą oni ściągnąć aplikację i założyć konto.

  • Aby udostępnić obraz z kamery, wybierz ikonę  > naciśnij “Share device with family” > “Share with YI Account” > wpisz adres email użytkownika.
  • Aby zaakceptować udostępniony nam obraz, naciśnij Profile  >  Activity History  > wybierz zaproszenie i naciśnij Accept invitation.

Ustawienia dostępu:

Kiedy użytkownik zaakceptuje nasze zaproszenie, ma on dostęp do podglądu na żywo. Możesz również zezwolić mu na oglądanie historii nagrań, oraz na otrzymywanie alertów.

  • Aby dać użytkownikowi dostęp do dodatkowych opcji, wybierz Cameras  > następnie ikona  > wybierz użytkownika > wybierz opcje które cię interesują > przełącz je na “on”.
  • Aby anulować udostępnianie obrazu z kamery danemu użytkownikowi, należy wybrać użytkownika > nacisnąć Cancel invitation. Dany użytkownik nie będzie miał dłużej dostępu do obrazu z kamery.

Uwaga: Pamiętaj nigdy nie podawaj nikomu hasła do swojego konta, ani nie udostępniaj obrazu z kamery osobom niepowołanym.

Jak działają alerty i wykrywanie ruchu.

Kiedy kamera wykryje ruch, będziesz otrzymywać powiadomienia w czasie rzeczywisty na twoje urządzenie mobilne. Naciśnij powiadomienie na smartfonie aby zobaczyć nagranie wideo.

Odtwarzanie i historia alertów:

W aplikacji Yi Home naciśnij Alerts , aby mieć dostęp do pełnej historii powiadomień.

  1. Jeżeli korzystasz z karty pamięci, lub usługi YI Cloud, możesz zobaczyć całe nagranie poprzez naciśnięcie Entire Clip.
  2. Jeśli wciąż chcesz dostawać powiadomienia o wykrytym ruchu, ale nie chcesz aby zawierały filmy i zdjęcia, wybierz  Settings  > przełącz Video and Photos na off.

Ustawienia powiadomień:

Aby dostosować alerty do swoich potrzeb wybierz  Settings  > potem Smart Detection Settings. W tym panelu znajdziesz wszystkie opcje dotyczące wykrywania ruchu, wypróbuj różne ustawienia i wybierz najlepsze dla siebie.

  • Motion Detection:  włącza i wyłącza opcję wykrywania ruchu
  • Activity Region: ta opcja pozwala Ci otrzymywać powiadomienia tylko kiedy kamera wykryje ruch w wyznaczonej przez ciebie strefie. (opcja dostępna tylko w modelach 1080p)
    Aby dostosować region najpierw najpierw włącz opcję Activity Zone, następnie naciśnij Activity Zone Settings. Dostosuj wielkość i położenie ramki, aby zatwierdzić wybrany region naciśnij , w prawym górnym rogu.
  • Sensitivity Level: dzięki tej opcji możesz dostosować czułość wykrywanego ruchu.
  • Baby Crying Detection: (opcja dostępna w Home 1080p, Dome 1080p i Home 2) po włączeniu tej opcji kamera będzie Cię informować kiedy wykryje płacz dziecka.
    Uwaga: ta funkcja nie może zastępować opieki nad dzieckiem, ma jedynie w tym pomóc.
  • Alert Frequency: możesz również dostosować częstotliwość otrzymywania powiadomień.
    • Low: co 10 minut
    • Medium: co 5 minut
    • High: co 3 minuty
  • Alert Schedule: dzięki tej opcji możesz wybrać w jakich godzinach chcesz otrzymywać powiadomienia. Aby to zrobić naciśnij Alert Schedule > Customize > Tap to add alert time.

Jakie są opcje przechowywania danych.

Możesz zapisywać swoje nagrania na trzy nie wykluczają siebie nawzajem  sposoby:

  • W chmurze Yi Cloud
    Możesz wykupić usługę Yi Cloud, która w zależności od wybranego planu będzie przechowywać Twoje nagrania bezpiecznie w chmurze. Opcje zawierają zapisywanie wykrytego ruchu oraz zapis ciągły. Po wiecej informacji zapraszamy na strone http://yi.pl/yi-cloud/.
  • Na karcie pamięci MicroSD
    Możesz również wyposażyć swoją kamerę w kartę pamięci MicroSD. Karta powinna mieć od 8-32GB Class 10. (Home 2 do 64GB). Włóż kartę do slotu na boku kamery. Wszystkie nagrania będą przechowywane na karcie, będziesz miał również dostęp do przeglądania wszystkich nagrań z poziomu aplikacji.
  • Manualnie w pamięci twojego telefonu
    Zawsze możesz nagrywać filmy i robić zdjęcia ręcznie z poziomu aplikacji. Nagrywanie ręczne działa jednak tylko wtedy, gdy oglądasz wideo, a przechowywanie danych jest ograniczone do ilości miejsca w urządzeniu.

Nagrane manualnie filmy i zrobione zdjęcia są zapisywane bezpośrednio na twoim telefonie, aby je zobaczyć wybierz Profile  > następnie Album .

Jak korzystać z opcji podglądu na żywo.

Kiedy kamera jest już skonfigurowana z Twoim kontem Yi home, możesz korzystać z podglądu na żywo z dowolnego miejsca na ziemi, wystarczy tylko mieć dostęp do internetu. Aby zobaczyć podgląd na żywo w aplikacji wybierz YI  > następnie naciśnij na obraz z kamery, aby pokazały się dodatkowe opcje podglądu na żywo:

  • Pełny ekran
  • Interkom – przytrzymaj i mów
  • Jakość podglądu, auto dostosowuje jakość do połączenia internetowego z jakiego korzystasz. Możesz również zmienić na SD lub HD manualnie.
  •  Zrób zdjęcie – zostanie zapisane w pamięci telefonu
  •  Nagraj film – zostanie zapisany w pamięci telefonu
  •  /  – włącza i wyłącza dźwięk z kamery
  • By zobaczyć oś czasu naciśnij gdziekolwiek na podgląd z kamery. Aby korzystać z osi czasu należy posiadać kartę microSD lub usługę Yi cloud.

Jaki jest odstęp czasu pomiędzy powiadomieniami o wykrytym ruchu?

Odstęp czasu pomiędzy powiadomieniami zależy od ustawień funkcji Alert Frequency, aby ją zmienić należy wejść w Settings  > potem Smart Detection Settings > Alert Frequency

  • Low: co 10 minut.
  • Medium: co 5 minut
  • High: co 3 minuty

Jak długo kamera może nagrywać na kartę pamięci?

To zależy od wielkości karty pamięci w jaką wyposażysz swoją kamerę Home / Dome lub Outdoor.

720p1080p/20fps1080p/25fps
4GB12h9h5h
8GB24h18h10h
16GB2 dni36h20h
32GB4 dni3 dni40h
64GB (Home 2) 8 dni6 dni80h

Notka: Należy pamiętać, że wszystkie nasze kamery nagrywają w pętli. Co oznacza, że w przypadku kończącego się miejsca na karcie pamięci najstarsze nagrania, będą nadpisywane nowymi.

Czy mogę wybrać godziny w jakich chcę otrzymywać powiadomienia o wykrytym ruchu?

Oczywiście, możesz dostosować godziny w jakich będziesz otrzymywać powiadomienia, aby to ustalić należy wybrać Settings  > potem Smart Detection Settings > a następnie Alert Schedule > Customize >Tap to add alert time.

Czy kamera może nagrywać bez połączenia z internetem?

Tak, jednak najpierw należy skonfigurować kamerę z siecią Wi-Fi, po takiej konfiguracji kamera nawet po utracie połączenia internetowego będzie nagrywać materiał na kartę pamięci. Jednak wszystkie inne opcje (tj. podgląd na żywo, czy detekcja ruchu) nie będą dostępne.

Jeżeli udostępnienie komuś obraz z kamery, jakie uprawnienia będzie posiadać?

Funkcja Dostęp
WyciszenieTak
NagrywanieTak
ZdjęciaTak
Pełny EkranTak
UstawieniaNie
Archiwum nagrańNie
Historia alertówNie
UdostępnijNie
Zmiana rozdzielczościNie

Czy kamera posiada dwukierunkową komunikację głosową?

Tak, nasze kamery posiadają opcje dwukierunkową komunikację audio. Możesz wybrać pomiędzy dwoma trybami komunikowania się:

  • intercom – w jednym momencie możesz nadawać lub odbierać dźwięk.
  • hand-free – nadawanie i odbieranie dźwięku w czasie rzeczywistym

Czym są bookmarks? Jak je ustawić?

Bookmarki to zapisane miejsca w polu widzenia twojej kamery obrotowej z serii Dome. Po ustawieniu Bookmarków(minimum 3), za pomocą funkcji Cruise Control, będziemy mogli zlecić Twojej kamerze patrolowanie pomieszczenia poprzez przechodzenie pomiędzy wyznaczonymi punktami – bookmarkami.

  • Tworzenie bookmarków: Aby dodać punkt – bookmark w aplikacji należy nacisnąć znak  “+” znajdujący się obok joysticka do kontroli soczewki kamery.

  • Zarządzanie zapisanymi bookmarkami: Aby zobaczyć listę utworzonych punktów naciśnij ikonę “gwiazdki”. Aby usunąć bookmark naciśnij “ołówek”.
  • Ustawienia funkcji Cruise Control: Kiedy mamy już utworzone trzy lub więcej bookmarków, kamera Dome będzie mogła swobodnie monitorować powieszenie przemieszczając się pomiędzy wyznaczonymi przez nas lokalizacjami. Po odwiedzeniu wszystkich zacznie swój “obchód” od początku. Aby uruchomić funkcję należy nacisnąć ikonkę “kamery” > następnie “pinezkę” > Cruise All Bookmarks.

Jak działa funkcja cruise - ścieżka patrolowa?

Jest to funkcja za pomocą której może zlecić naszej kamerze Dome ścieżkę patrolową. Funkcja Cruise w Yi Dome i Yi Dome 1080p ma dwa tryby:

  • 360° Panoramic cruise – za pomocą którego nasza kamera będzie automatycznie obracać się o 20° w interwałach co 10s.
  • Preset cruise – W tym trybie kamera będzie, podążała ścieżką patrolową wyznaczoną przez bookmarki.

Czy mogę obrócić obraz kamery?

Jako, że nasze kamery do monitoringu mogą być zamocowane do góry nogami np. do sufitu, W opcjach znajduje się opcja do obrotu obrazu z kamery o 180°, aby ją znaleźć należy wejść w ustawienia danej kamery poprzez naciśnięcie “” > następnie Camera Settings > i Image Rotation.

Czy mogę robić panoramiczne zdjęcia? Czym jest opcja “Panoramic Shooting”?

W kamerze Yi Dome 1080p, został zaimplementowany jedyny w swoim rodzaju algorytm do tworzenia panoramicznych ujęć. Zdjęcia panoramiczne wraz z alertami mogą być zapisywane w chmurze Yi Cloud, bądź na karcie pamięci MicroSD. Aby wykonać zdjęcie panoramiczne należy nacisnąć ikonkę panoramy, jak na zdjęciu obok.

Czy kamera może nagrywać w nocy?

Tak, każda z naszych kamer do monitoringu może nagrywać i rejestrować obraz w całkowitej ciemności, wszystko za sprawą diod podczerwieni.

Karta MicroSD

Czy w pudełku z kamerą znajduje się karta pamięci?

Nie w skład zestawu nie jest wliczona karta pamięci, trzeba ją dokupić osobno – http://yi.pl/akcesoria-do-kamer/karty-pamieci/

Ile dni nagrań zmieści się na kartę pamięci?

To zależy od wielkości karty pamięci w jaką wyposażysz swoją kamerę Home / Dome lub Outdoor.

Notka: Należy pamiętać, że wszystkie nasze kamery nagrywają w pętli. Co oznacza, że w przypadku kończącego się miejsca na karcie pamięci najstarsze nagrania, będą nadpisywane nowymi.

 

720p1080p/20fps1080p/25fps
4GB12h9h5h
8GB24h18h10h
16GB2 dni36h20h
32GB4 dni3 dni40h
64GB (Home 2) 8 dni 6 dni80h

Co mam zrobić kiedy karta pamięci jest pełna?

Nie musisz się o to martwić, kiedy zapełni się Twoja karta pamięci, kamera Yi Home / Dome / Outdoor, automatycznie nadpisze najstarsze nagranie nowymi.

Jaką kartę pamięci rekomendujecie do kamery YI Home?

O ile karta jest 4-32 GB (64 GB dla Home 2), klasy 10, w formacie FAT32 będzie działać. Aczkolwiek rekomendujemy karty pamięci firmy SanDisk, ze względu na nasze doświadczenia ta właśnie firma oferuje najlepszą wydajność swoich nośników.

Zabezpieczenia

Jak zmienić hasło do konta YI Home?

Jeśli chcesz zmienić swoje hasło, zaloguj się na swoje konto w aplikacji YI Home, wybierz Profile   > naciśnij zdjęcie twojego profilu  > następnie wybierz Change Password.

Twoje nowe  8-16 literowe hasło, które musi zawierać:

  • Co najmniej jedną dużą literę.
  • Co najmniej jedną małą literę.
  • Co najmniej jedną cyfrę.

Zapomniałem hasła do konta YI Home?

Jeśli zapomniałeś hasła do swojego konta Yi Home, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

  1. Naciśnij Forgot Password na ekranie ładowania.
  2. Wprowadź Swój adres email, przepisz kod z obrazka, następnie naciśnij Next.
  3. Dostaniesz wiadomość email zawierającą kod weryfikacyjny. Przepisz otrzymany kod, następnie utwórz nowe hasło. Twoje nowe  8-16 literowe hasło, które musi zawierać:
    • Co najmniej jedną dużą literę.
    • Co najmniej jedną małą literę.
    • Co najmniej jedną cyfrę.
  4. Wybierz Next aby zakończyć proces, a następnie zaloguj się używając Swojego nowego hasła.

Czy ktoś niepowołany może oglądać moje filmy?

Nikt nie może zobaczyć Twoich nagrań, ponieważ nasze kamery do monitoringu (seria: Home, Dome, Outdoor) korzystają z przesyłu danych P2P, natomiast cała historia nagrań znajduje się na Twojej karcie pamięci.

Czy Wy YI macie dostęp do moich nagrań?

Nie możemy zobaczyć Twoich nagrań. YI działa za pomocą pojedynczej transmisji wideo punkt-punkt. Również filmy historyczne są przechowywane na lokalnej karcie SD, do której pracownicy nie mają dostępu.

Jak mogę chronić moją prywatność, kiedy ktoś niepowołany otworzy moją aplikacje YI Home?

Możesz ustawić kod PIN dla Twoich kamer z poziomu aplikacji YI Home. Za każdym razem kiedy będziesz chciał obejrzeć obraz z kamery będziesz musiał wprowadzić ustawiony wcześniej kod PIN.

Otwórz aplikację i naciśnij “”, wejdź w ustawienia konkretnej kamery > naciśnij Pin Protection > a następnie ustaw czterocyfrowy PIN.

Od teraz za każdym razem kiedy będziesz chciał zobaczyć podgląd z danej kamery, będziesz musiał poprzedzić to wpisaniem kodu PIN.

yi home pin